Faq

Hoe maak ik kans op een appartement?

– Tot …….  2022 kunnen belangstellenden zich inschrijven en de gevraagde stukken aanleveren.
– Na sluiting van de inschrijvingstermijn, zal onder de geschikte kandidaten geloot worden.
– Na de loting worden alle geïnteresseerden geïnformeerd over de uitkomst.

Over de toewijzingsprocedure kan niet worden gecorrespondeerd. Alle rechten zijn in deze voorbehouden aan de verhuurder.

Geldt er een inkomenseis?

Ja, door verhuurder is een inkomenseis vastgesteld van drie (3) keer de maandhuur. Dit betekent dat bij bijvoorbeeld een huur van € 900,- exclusief servicekosten, een inkomenseis geldt van een bruto maandinkomen van € 2.700,-.

Zijn er, naast de maandhuur, nog andere kosten?

Naast de maandhuur betaal je als huurder nog aanvullende kosten. Dit zijn de servicekosten en de installatiekosten. De servicekosten zijn afhankelijk van de grootte van het appartement en bedragen ongeveer € …,- per maand. Hierin zit bijvoorbeeld inbegrepen de schoonmaakkosten voor de algemene ruimtes in het appartementencomplex. Daarnaast worden er kosten in rekening gebracht voor algemene systemen. Dit bedrag is ongeveer € …,-per maand.

Zelf dien je te zorgen dat je, indien gewenst een abonnement afsluit voor; internet, telefonie en televisie.

Kan ik mijn eigen auto parkeren in/bij het complex?

Ja, naast het complex is een openbare parkeergarage die onderdeel uitmaakt van het project Plein & Sluis. De parkeergarage is nu al aanwezig en zal de komende periode opgeknapt worden.

Mag ik met meerdere personen huren?

Ja, dat mag. Huren mag met maximaal twee personen. Ook is het hebben van een (langdurige) relatie niet noodzakelijk, mits dat individueel wordt voldaan aan de inkomenseis.

Mag familie borg staan of iemand anders de huurder zijn?

Ja en nee.

Ja, familie mag borg staan, mits wordt voldaan aan de inkomenseisen en dit niet in strijd is met de Wet ter voorkoming Witwassen en Financiering Terrorisme (WWFT). Verder geldt hier eveneens een creditcheck.

Nee, de huurder dient de bewoner te zijn. De huurovereenkomst bevat dus alleen de gegevens van de huurder. Iemand anders kan dus niet de huurder zijn.

Mogen er huisdieren in het appartement?

Hiervoor geldt de algemene regel dat huisdieren geen hinder of overlast mogen veroorzaakt en is alleen toegestaan na uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van de verhuurder met in achtneming van de (algemene) huurregels. Onder huisdier wordt verstaan wat in het maatschappelijk verkeer als huisdier wordt beschouwd. Dus een kat, vogel of vis. Een kleine hond mag, mits deze niet blaft of voor andere overlast zorgt. Alle huisdieren dienen in het appartement gehouden te worden en uitlaten mag níet binnen het complex.

Komt er een kijkdag voor oplevering?

Om het bouwproces niet te verstoren en als gevolg van de Corona richtlijnen, is op dit moment nog niet bepaalt of er een kijkdag of bezichtigingsmomenten worden ingepland. Een besluit hierover zal later via de website en op andere wijzen met geïnteresseerden worden gecommuniceerd.

Ik heb een andere vraag, waar en aan wie kan ik die stellen?

Heb je een vraag over de appartementen en het huren ervan, dan kun je je vragen stellen via het contactformulier of contact opnemen met;

Estatum Makelaardij

Havenzicht 72
1357 NR Almere
Tel: 036 549 0628

Heb je andere vragen over het project neem dan contact op via het contactformulier.